31 decembrie 2014

Cum am rămas fără țară



Evită colapsul:

Cum am ramas fara tara cautand Tara de Nicaieri si am ajuns in Tara celor fara de tara.

discurs-fulminant-despre-starea-natiunii-a-fost-schimbat-din-functie1Totul a a inceput imediat dupa ce am gustat libertatea. Eram toti foarte tineri si doream sa facem multe. Atunci a venit strainul fara de tara, despre care se spunea ca este cel mai destept om de pe pamant si ne poate invata ce sa facem.

Strainul fara de tara a pasit apasat de parca era la el acasa. Mergand, el calca direct pe brazde fara mila, intra in altare fara sa se inchine, ne privea sfidator cu ochii aceia plini de intuneric.

Noi l-am intrebat multe despre cum sa facem ca pamantul sa nu ne mai rodeasca spini. El ne-a spus ca nu asta trebuie sa cautam acum ca suntem liberi. Trebuie sa nu ne mai lasam inlantuiti de nicio grija, trebuie sa ne lasam moale in bratele visului. Trebuie sa mergem spre Tara de Nicaieri, unde pamantul nu rodeste spini pentru ca nu sunt spini, acolo totul este asa cum iti doresti, acolo toti oamenii sunt dumnezei, trebuie doar sa-si doreasca ceva si acea dorinta se implineste.

Si noi toti am spus: O! Cata intelepciune are strainul fara de tara.

Apoi, l-am intrebat incotro se afla Tara de Nicaieri. El ne-a spus sa tinem pe drumul spre Apus, unde s-a nascut intunericul si cand ajungem la Tara unde binelui i se spune rau si raului bine, sa ne oprim si sa mai intrebam.

Au trecut anii si noi tot cautam Tara de Nicaieri, dar s-a intamplat ca am ajuns la un loc unde binelui i se spunea rau si raului bine si ne-am amintim ca aici trebuia sa mai intrebam de Tara de Nicaieri. Cei de acolo ne-au spus ca aceasta tara nu exista, ca si ei au crezut ca exista si au cautat-o vreo trei generatii, dar acum, mai degraba, sunt convinsi ca nu exista. Noi atunci ne-am intristat ca niste copii, dar n-am putut sa credem ca strainul fara de tara, care este cel mai destept om de pe pamant, ne-a mintit.

Ne-am intors inapoi. Strainul fara de tara era acum stapan pe tara noastra. Noi l-am intrebat ce face aici, in tara noastra, si cum de se multumeste el cu asa o tara plina de spini, tocmai el care a vazut Tara de Nicaieri. El ne-a raspuns ca tara in care ne-am nascut noi nu mai exista si ca tara se numeste acum Tara celor fara de tara, si el este acum stapan, si ne-a oferit sa-i fim slugi, si el ne va da in schimb drepturi. Ne va da dreptul de a cere pace cand toate armele sunt indreptate impotriva noastra, dreptul de a fi iertatori cand toti ne vor jefui, dreptul de a primi jumatate din munca noastra inapoi, dreptul de a cumpara inapoi ceea ce-i al nostru si alte si alte atatea drepturi.

Noi atunci am inteles ca strainul fara de tara este cel mai viclean om de pe fata pamantului, dar doream sa stim de ce i se spune ca este cel mai destept om de pe pamant. Pentru ca stie ceea ce noi nu stim, ne-a spus el.

- Si ce stii tu si noi nu stim?

- Unde este Tara de nicaieri.

- Si unde este?

- Nicaieri

Niciun comentariu:


Postări populare